Surfen

29 april 2017 - Rainbow Beach, Australië

Na een luierochtendje zijn we 's middags voor het eerst gaan surfen! Met nog 3 anderen -die overigens al enige surfervaring hadden- vertrokken we naar Double Island Point met een 4WD jeep. Het uitzicht was prachtig. We keken uit tegen de rotsen waaraan Rainbow Beach z'n naam dankt. Afhankelijk van hoe het zonlicht op de rotsen schijnt, kunnen ze meer dan 70 kleuren vertonen. Helaas zijn deze kleuren niet allemaal zichtbaar voor het menselijk oog.
Na ongeveer een half uurtje over het strand gecruist te hebben kwamen we op Double Island Point aan. Dit strand is kennelijk een perfect gebied om als beginner wat golfjes te pakken.
We begonnen de les met een korte introductie over het surfen van onze instructeur Reese. Al snel gingen we het water in. Om beurten hielp Reese ons met het pakken van een golf, terwijl je de rest van de tijd zelf wat aanklootte.
Bij de eerste keer stond Ivo al meteen rechtop! Bij mij lukte het wat minder goed.. :) Even later kreeg Ivo wat problemen met zijn board; hij gleed steeds uit. Maar na een tip van Reese om wat zand op zn board te wrijven ging het weer goed. Bij mij ging het na een paar keer ook beter. Ik heb maar 1 keer met mijn voeten op het board gestaan en de andere keren met mijn knieën, maar het was supervet om te doen! Eén keer zat ik in een grote golf en zag ik een tweede golf van rechts komen. Ik verwachtte van mijn board afgestoten te worden, maar ik bleef overeind!
Het surfen was ontzettend vet en helemaal niet zo vermoeiend als we verwacht hadden. De les duurde zelfs een uur langer dan gepland omdat we nog op een andere groep moesten wachten.
Wel kreeg ik op een gegeven moment veel last van mijn bovenbenen. Van al dat geschor op het surfboard had ik uitslag gekregen. Uiteindelijk brandde het zo erg dat ik toch maar gestopt ben. Een volgende keer dus maar een langere broek aan! (Ivo had natuurlijk nergens last van met zijn zwembroek, de lucky bastard).
Moe maar voldaan reden we na de les terug naar Rainbow Beach. Ondertussen was het al zo laat dat we de zonsondergang konden bewonderen waarbij we heerlijk genoten van het uitzicht

1. Ans:
    Wat nu heerlijke ervaring! Sjoon
  2. Theo:
    Ha Leuk verhaal,
    Ik hoop dat jullie ook een boel gefilmd hebben, zo dat we hier ook wat te zien krijgen!
    Of hebben jullie de geheugen kaartjes al vol? dan maar wat nieuwe kopen.

Veel plezier,
    Groetjes pap.
  3. VoKi:
    14 mei 2017
    Ja we hebben al redelijk wat gefilmd; zo'n anderhalf uur schat ik. Maar we hebben niet overal de camera mee naartoe genomen, vooral niet als we het water opgingen natuurlijk
  4. Ger:
    Hallo Kids,
    Zo te lezen valt er toch niet zo veel te luieren,een actieve vakantie.
    Goed bezig.
    Nog veel activiteit en amusement.
    Groetjes uit Herten.
  5. Lenie:
    14 mei 2017
    Er alles uithalen wat er te zien en te doen is,super!
    Groetjes uit Montfort