Darwin

19 mei 2017 - Darwin, Australië

Na een korte vlucht van 4 uur kwamen we aan in Darwin. Darwin is een relatief klein maar gezellig stadje in het noorden van Australie. Met onze gehuurde auto reden we naar onze airbnb. Wat waren we blij toen we dan ein-de-lijk na 3.5 week weer in een bed konden slapen! Heerlijk!

De laatste week van onze reis was voornamelijk bedoeld om bij te tanken van de indrukwekkende reis aan de oostkust. In Darwin zijn wel een aantal leuke dingen om te doen. Ook in Darwin is er een stukje zee afgezet waar je kunt gaan zwemmen. Persoonlijk vond ik dit water erg smerig en hebben we er niet lang gezwommen. Naast de zee ligt een zwembad. Beter nog, een golfslagbad! Super relaxed! Hier hebben we dan ook aardig wat uurtjes doorgebracht.

In Darwin is ook een markt die 2x per week plaatsvindt: Mindil Beach Market. Dit is een gezellig marktje met eten en spulletjes. Ook is er een live band en kun je vanaf het strand de zonsondergang bewonderen.

Het uitgaansleven bevindt zich voornamelijk op Mitchell Street; hier liggen leuke bars en restaurantjes en er hangt een gezellige en ontspannen sfeer. Wat wel erg opvalt zijn de vele aboriginals die zitten te bedelen langs de straat. Volgens een local zijn dit niet de doorsnee aboriginals maar degenen die door hun community verbannen zijn (bijv. omdat ze alcohol verslaafd zijn). Deze verbanning is tijdelijk; als men geen probleem meer heeft kunnen ze weer terug.

1. Ans:
    19 augustus 2017
    Fijn dat jullie hier nog een super laatste week hebben gehad.