Kakadu - Dag 2

21 mei 2017 - Kakadu National Park, Australië

Gewekt door het gehuil van een roedel dingo's stonden we de volgende ochtend op. Ivo was fris en fruitig (nja, iets minder fris.. er was geen stromend water op de camping..), ik had een kater (van maar 3 wijntjes!). Na het opruimen van het kamp gingen we weer op pad. Vandaag helaas geen gezwem meer, maar veel aboriginal cultuur.

We hebben de muurtekeningen in Nourlangie en Ubirr bekeken. Onze gids Tom wist er leuke en interessante verhalen bij te vertellen. Bij Ubirr zijn we nog omhoog geklommen naar een uitkijkpunt. MUST DO! Dit uitkijkpunt was verschrikkelijk mooi! Er zijn gewoon geen woorden voor. Je hebt vanuit hier een 360 view over de verschillende landschappen in het park: woeste jungle, droge woestijn, wetlands.. Episch is het juiste woord om ons gevoel hier te beschrijven. Dit was letterlijk het 'hoogtepunt' van onze reis!

Na Ubirr hadden we nog een korte pauze bij de wetlands. Ook heel erg mooi. Hierna vetrokken we weer naar Darwin (helaas!) maar niet voordat we nog een zoutwaterkrokodil zagen! Wat zijn dat toch enorme beesten!

Deze reis was in 1 woord fantastisch. We hebben erg mooie dingen gezien en veel beleefd. De tour gids en de andere groepsleden waren super en het was dan ook heel gezellig. Deze excursie kan ik iedereen aanbevelen die ooit naar Darwin gaat en van avontuur houdt. Onze laatste week in dit gedeelte van Australie was dan ook een perfecte afsluiting van onze indrukwekkende reis!