Fraser Island

28 april 2017 - Fraser Island, Australië

Vanochtend vroeg vetrokken we naar Fraser Island. Dit is het grootste zand eiland in de wereld en een UNESCO world heritage site. Naast zand is er gelukkig ook nog heel veel anders te ontdekken :)

We werden van de camping opgehaald met een 4WD busje door gids Andrew van Adventure Tours. Via het veer bereikten we Fraser Island. Tijdens de oversteek hebben sommige medepassagiers dolfijnen gezien maar helaas hebben we die gemist.

Op het eiland aagekomen reden we eerst een stuk over het strand waarbij we een dingo zagen liggen! De dingo trok zich geen biet van ons aan en bleef lekker zonnen waardoor we haar goed konden bekijken.

Na de rit over het strand gingen we de jungle in. Het werd meteen duidelijk waarom we onze veiligheidsgordels om moesten doen. De Duitser naast ons had de zijne niet omgedaan en vloog letterlijk een paar keer omhoog bij de grootste hobbels.

Terwijl het rijden in de bus als een hele ervaring was, was de echte ervaring natuurlijk het eiland zelf. We stopten ergens in de jungle voor morning tea met biscuits. Daarna reden we verder naar Lake McKenzie. O MY GOD! wat een prachtig meer!! Dit is een zoetwater meer met water dat is gereinigd door het zand van het eiland. Het is ontzettend helder en schoon. Hier hebben we een uur lekker gezwommen en gezont. Helaas moesten we daarna weer weg voor de lunch, maar hier hadden we zeker nog wel een paar uurtjes willen blijven.

Met de lunch gingen we weer barbequen. Hier hebben we ons ook vol gegeten aan groenten en fruit want dat is heel duur in Australie. De reisleider waarschuwde steeds voor de kookaburras (een vogel) die bekend staan om het wegjatten van eten. Een vrouw had niet goed geluisterd en haar worstje werd dan ook gebietst door een van de kookaburras die ons van een afstandje in de gaten hielden.

Na de lekkere lunch ging de reis weer verder. Via het strand kwamen we uit bij Maheno ship wreck, dit is een schip wrack dat zo'n 80 jaar geleden op de kust is vastgelopen en er nog steeds licht. Ik vond er niet zo veel aan, maar Ivo vond het wel interessant om te zien.

De volgende stap was Eli Creek. Dit is de breedste beek die vanuit het eiland de zee inloopt. Hier is het water ook weer heerlijk helder en drinkbaar. De kreek loopt tussen de jungle en is niet heel diep. Hier zijn we lekker doorheen gelopen, genietend van het heerlijke water.

Na de afternoon tea met lemmings (lekkere Australische cakejes) zijn we begonnen aan de terugreis. Het was een dag met veel indrukken en het was heel mooi wat we allemaal gezien hebben. Als we het nog een keer zouden doen, dan zouden we niet weer voor een dagtocht gaan maar liever 2-3 dagen. Ik vond het toch wel jammer dat we overal weer zo snel wegmoesten. Desalniettemin was het een hele leuke ervaring. Vooral Lake Mckenzie heeft een grote indruk op ons achtergelaten!

1. Ans:
    29 april 2017
    Wauw! Ben heel nieuwsgierig naar de foto's!
  2. Irene Herfs-Coenen:
    29 april 2017
    Geweldig dat ik jullie avontuur kan volgen op deze manier. Kunnen we meegenieten van jullie huwelijksreis!
  3. Lenie:
    29 april 2017
    Zo hebben jullie wel van alles wat gezien.
    Grappig,die kookaburras!
  4. Wilma:
    Wat sjiek allemaal!!! Ben toch wel een beetje jaloers Hahaha
    Geniet ervan ☺️
  5. Theo:
    1 mei 2017
    Mooie vakantie zo te zien, erg mooi ook de foto's wat jullie gestuurd hebben.
    Oma heeft net ook de blogs gelezen.

Veel plezier.

Groetjes van Oma en mij en Domingo
  6. VoKi:
    14 mei 2017
    Heel erg bedankt allemaal!
    Ik heb een paar fotos geupload via de mobiel. Helaas zijn we nergens een internet cafe tegengekomen tot nu toe. De beste fotos hebben we natuurlijk met de foro camera gemaakt!