Carlo's Sandblow

30 april 2017 - Rainbow Beach, Australië

Vandaag was de laatste volle dag in Rainbow Beach. Her ideale moment om de camper goed te luchten, het bed te verschonen en de was te doen.
Het was een uitermate warme dag, de warmste tot nu toe. Juist vandaag hadden we besloten om een flink stuk te gaan wandelen.
Bij de bakker hadden we een paar 'meat pies' gekocht voor onderweg. Dit zein een soort taartjes van bladerdeeg gevuld met vlees of groenten.

Daar vertrokken we dan. Bergop. In de volle zon. Na ongeveer een half uur kwamen we bij het begin van de wandelroute aan. Oh, een parkeerplaats.. Dit hadden we dus niet hoeven te lopen..
Anyway, we bekeken de kaart die bij de ingang van het natuurpark (Cooloolea) stond nog eens goed. We besloten om naar Poona Lake te lopen en terug. Zo'n 15km retour. Dat is wel te doen, toch?

De eerste stop was Carlo's Sandblow. Dit bereikten we via een stuk jungle (yay geen felle zon). Carlo's Sandblow is een enorme zandvlakte die aan drie kanten wordt ingesloten door de jungle, en aan een kant door het strand. Kinderen komen hier met hun boogey boards om van de zandbergen af te glijden.
We hebben wat rondgekeken en foto's gemaakt, waarna we onze tocht wilden voortzetten naar Poona Lake. Maar...er stond weer een informatiebord. Op dit bord stond aangegeven dat je voor een retourtje Poona Lake zo'n 6 uur moest uittrekken! Dit vonden we te lang en we zouden het ook niet redden om voor het donker terug te zijn (het wordt hier om 5 uur donker).
Dus besloten we om maar gewoon te lunchen en dan terug te gaan aangezien er ook geen andere wandelroutes waren. Van een Australisch stel dat we tegenkwamen kregen we nog opmerkingen dat we die meatpies toch echt niet koud konden opeten haha.

De rest van de middag hebben we nog wat geluierd en zijn we uit de zon gebleven. Desondanks waren we toch allebei verbrand van dat eventjes in de zon!
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Ans:
    15 mei 2017
    Mooi verslag om zo te lezen van af de luie bank! :-)
  2. Ans:
    15 mei 2017
    Ik had dat dus geschreven.
    Groetjes pap.
    Kus van D