Cape Tribulation

9 mei 2017 - Cape Tribulation, Australië

Cape Trib, zoals het in de volksmond genoemd wordt, ligt in het Daintree regenwoud. Dit is het oudste regenwoud ter wereld. Nog ouder zelfs dan het Amazone gebied in Zuid-Amerika. Vanuit Cairns vertrokken we via de Cook Highway, die grotendeels langs de kust loopt. Hier heb je een prachtig uitzicht over de oceaan en de jungle.

In Cape Trib verbleven we bij PK's Jungle Village. Een prima camping temidden van de jungle. Onze staplek bleek recht onder een boom te liggen waar 's avonds enorme vleermuizen in hingen. Supervet! Echt sjiek om te zien.

De rest van de dag hebben we niet veel meer gedaan. We hebben het nabijgelegen strand verkend dat te bereiken was via een klein mangrovebos. Hier zitten zoutwaterkrokodillen die de zee gebruiken om van beek naar beek te zwemmen. Helaas is dit dan ook een van de redenen waarom je hier niet in zee mag zwemmen. Een andere reden zijn natuurlijk de kwallen. Desalniettemin was het wel een mooi strand en hebben we hier nog even lekker gelegen en genoten van de omgeving.

's Avonds hebben we nog een drankje gedaan in de bar op de camping (ze hadden Rekorderlig (=cider), yay!).

1. Ans:
    1 juni 2017
    Sjoon foto's
  2. Theo:
    1 juni 2017
    Tja dat is mooi dat lijkt echt op Australië hoe wij het in gedachten hebben.

Groetjes pap