Snorkelen!

10 mei 2017 - Great Barrier Reef, Australië

Vandaag zijn we gaan snorkelen op het Great Barrier Reef. We zijn met dezelfde maatschappij gegaan als op de Whitsundays, die met het raft. Deze keer was het gelukkig goed weer! Al snel bereikten we Mackay Reef, het gedeelte van het Great Barrier Reef waar we vandaag zijn gaan snorkelen.

Het rift was heel mooi en er waren zo ontzettend veel verschillende vissen (we hebben ook Nemo's en Dorry's gezien!). Het meest opvallende vond ik de enorme mossels die overal in het rift te vinden waren Ze waren soms wel een meter groot waren, en ze kwamen in allerlei kleuren voor. Als je eroverheen zwom zag je ze af en toe dichtklappen. Echt vet! We hebben ook een grote blauwe zeester gezien, en Ivo heeft een aal zien wegduiken. Helaas hebben we geen schildpadden of haaien gezien.

Het rift was mooi, maar anders dan je normaal op foto's ziet. Dit komt omdat op een foto het licht weerkaatst wordt waardoor de werkelijke kleur zichtbaar wordt. Deze kleur wordt bepaald door het type organisme dat op de plant leeft.

Na ongeveer twee uur gesnorkeld te hebben keerden we weer terug naar Cape Tribulation. Hier hing een onheilspellende regenwolk boven, niet echt een lokkend uitzicht.. 's Nachts heeft het dan ook behoorlijk heftig geregend. Zo erg, dat we nauwelijks een oog dicht hebben gedaan (Ivo vond het ook erg benauwd, ik vond het een heerlijke temperatuur). De regen was namelijk ontzettend goed te horen op het dak van de campervan. Ook had de regen geen constant ritme waardoor je, net als je wou wegdoezelen, weer wakker schrok als het harder te keer ging. Pas rond een uur of 5 hield de regen op en konden we eindelijk gaan slapen. Tja, ook dit hoort bij kamperen :)

1. Ans:
    1 juni 2017
    Lijkt mij beangstigend zo'n storm en harde regen! Maar wel fijn dat deze alleen s'nachts was en niet overdag.
  2. Theo:
    1 juni 2017
    Ja dat lijkt me nu eens echt mooi om te zien, waar zijn de foto's van onder water?

Groetjes pap