Terug naar Cairns

13 mei 2017 - Barron Gorge, Australië

Aangezien er verder niet veel meer te doen was reden we de volgende dag weer terug naar Cairns. Voordat we teruggingen hebben we nog een stop gemaakt bij Barron Gorge. Wat een pracht! Vanuit het uitkijkpunt zijn wel 3 watervallen te zien die het ravijn in donderen, om uiteindelijk de Barron River te vormen. Het is echt enorm indrukwekkend om te zien!

Hierna zijn we doorgereden naar Rainforestation. Dit is een nature park dat eruit ziet alsof het zijn gloriedagen ver voorbij is. Hier hebben we een tour gedaan in een Army Duck, een amfibie voertuig uit de tweede wereldoorlog. Hiermee zijn we door de jungle en een rivier gereden/gevaren waarbij de gids veel uitleg gaf over de verschillende planten om ons heen. Dit was onverwacht heel leerzaam. Sommige planten waarover hij vertelde hadden we zelf al eerder gezien tijdens onze wandelingen. Dan is het wel leuk als je er iets meer over weet (zeker als je ervoor moet oppassen!).

Vlak voordat we Cairns inkwamen gingen we nog even naar de supermarkt om wat inkopen te doen. De supermarkt ligt in een winkelcentrum. Maar wat er nog meer in dit winkelcentrum ligt: een sushi train! OMG! Het duurde een aantal seconden voordat we weer helemaal bij zinnen waren. Hier zijn we natuurlijk gaan lunchen! Uitnodigend kwamen de bordjes met sushi ons voorbij op de lopende band. Score!

Uiteindelijk werd het toch maar tijd om te vertrekken en zijn we doorgereden naar de nieuwe en laatste camping van onze camper reis aan de oostkust. We verbleven in het Cairns Coconut Resort, een zeer luxe camping. Perfect om onze laatste dagen aan de oostkust door te brengen. Het was er schoon en netjes, er zijn veel gratis activiteiten (o.a. basketbal, ping pong, fitness) en een heerlijk (verwarmd!) zwembad. En natuurlijk mogen we de gratis pannekoeken niet vergeten die iedere donderdag voor de gasten gemaakt worden!

1. Ans:
    4 juni 2017
    Weer een leuk verhaal en had wel eens jullie gezichten willen zien bij de sushi train haha.
  2. Theo:
    4 juni 2017
    Wie gaat nu naar Australië om sushi te eten, dacht dat meer kangoeroe en krokodil op het menu stonden.

Tjuszzzz pap
  3. VoKi:
    7 juni 2017
    Krokodil is heel duur, dat hebben we niet geprobeerd. Kangoeroe hebben we ook gegeten, da's wel lekker. Maar na 3 weken uiteten/ koken in de campervan wilden we graag even iets anders :)