Kuranda

12 mei 2017 - Kuranda, Australië

Vandaag stonden we op tijd op om Kuranda in te gaan en lekker te gaan shoppen. Om half 10 kwamen we in het dorpje aan. Er waren nauwelijks winkels open..De mensen werken hier in ieder geval niet teveel..

Dan nog maar even niet winkelen. Gelukkig zijn er ook een aantal wandelroutes om het dorp heen. Via een van deze routes zijn we naar Jum Rum creek gelopen. Een mooi beekje waar je bij uitkomt na een wandelingetje door de jungle. Rond een uur of elf waren we terug in Kuranda, dat gelukkig wakker was geworden ondertussen.

Er hing een hele prettige sfeer. Overal zijn winkeltjes met spulletjes die voornamelijk zelf door de inwoners gemaakt worden zoals sieraden, kleding en lederwaar. Mensen komen van heinde en ver om hier hun verdiensten aan te bieden. Zo krijg je er echte Deutche Bratwurst, Vietnamese pho of kun je je heerlijk laten masseren door een Chinees. We hebben hier bij een Japanner geluncht (sushi en ramen!!) en 's middags Japanse thee gedronken. Heerlijk!