Een omweg

2 mei 2017 - Town Of 1770, Australië

Vanochtend waren we erg vroeg opgestaan. We wilden graag de zonsopgang bewonderen en zouden daarvoor een uur door de jungle moeten wandelen. Helaas regende het en was er geen zon te zien. Het stuk door de jungle was wel heel leuk en avonruurlijk. We hebben een grote spin gezien en 2 kangeroes.

Na het ontbijt vertrokken we naar Agnes Water waar we nog even hebben rondgehangen voordat Ivo vertrok voor de surfcursus. Ondertussen vermaakte ik me met een chai latte en een paar koekjes terwijl ik ons reisdagboekje bijschreef met onze avonturen. Ik bedacht me dat we pas een week in Australië zijn, het lijkt veel langer. Wehebben al zoveel gedaan en gezien!

Rond twee uur kwam Ivo pas terug van het surfen, een uur later dan gepland. Op zicht alleen maar fijn, maar net vandaag hadden we een strakke planning.
Het surfen ging Ivo al een stuk beter af en hij kon al goed blijven staan. Een hobby die hij thuis graag zou willen voortzetten.

Aangezien we achter liepen op schema, vertrokken wr snel in de richting van Rockhampton waar we de nacht wilden doorbrengen. Helaas werden we al snel in de steek gelaten door de navigatie. Steeds maar weer probeerde hij ons naar doodlopende of niet-bestaande wegen te navigeren. Gefrustreerd reden we terug naar het zuiden, naar Bundaberg vanwaar we de weg naar het noorden wisten te vinden. We voelden ons behoorlijk in de steek gelaten door de navigatie..
Vlak voordat we de Bruce Highway opgingen viel ons in dat de gps ons waarschijnlijk de hele tijd had proberen te laten keren..

Door al deze vertragingen hebben we Rockhampton niet meer gehaald en hebben we de nacht doorgebracht op een terrein in het stadje Gin Gin waar ook paardenshows worden gehouden. Het personeel was heel vriendelijk, maar er was veel ongedierte (kakkerlak op het toilet!). Desalniettemin hebben we er heerlijk geslapen.

1. Ans:
    16 mei 2017
    Lijkt me spannend en frustrerend als je niet weet waar je moet zijn en je navigatie werkt niet!
    Maar gelukkig hebben jullie 3 weken gepland voor n route die normaal 2 weken duurt. Lekker relaxed.
  2. Theo:
    16 mei 2017
    Leuk verhaal, zo zie je maar weer dat het bord op 2 wielen zo zijn voordelen heeft! :-)

Groetjes pap
  3. Lenie:
    Jammer v.d navigatie.
    Zonde v.d.tijd.
    Heee Ivo ,Sjieke aktiefoto!!
    Gr,Lenie
  4. Ivo:
    16 mei 2017
    Dankjewel Lenie, er zijn er nog een paar meer :)