Noosa North Shore

26 april 2017 - Noosa North Shore, Australië

Na weer lekker bijgeslapen te zijn, vertrokken we 'sochtends om onze Britz campervan op te halen. We werden geholpen door een vriendelijke Duitse meid met een Australisch accent en kregen nog een fles wijn kado ter ere van ons huwelijk!

De camper is ontzettend relaxed. Hij is ruim en je kunt er zelfs in staan. Hij is voorzien van een keukentje met twee gaspitjes, magnetron, koelkast en een wasbak. Ook voor borden en bestek is gezorgd. We hebben zelfs een broodrooster en waterkoker! Aan alles is gedacht. De GPS is een Tomtom tablet waarmee we ook campings en activiteiten in de buurt mee kunnen zoeken. Superhandig!

De zoektocht naar de eerste camping verliep een beetje moeizaam. We hadden vorige week al een camping gezocht, maar die bleek toch wat verder van het strand dan we gedacht hadden. Op naar de volgende camping dus! We wilden graag naar Noosa Heads zodat we daar een surf cursus konden gaan doen. Via de tomtom vonden we een camping op Noosa Norh Beach. Sounds perfect! Toch?

Via de ferry kwamen we op de camping aan bij Noosa Norh Beach. We moesten door een stuk natuurreservaat om op de camping te komen. Onderweg zagen we onze eerste kangoeroe!

Bij de camping aangekomen bleek er een rivier tussen Noosa North Beach en Noosa Main Beach te zitten.. En juist op Main Beach liggen de surfscholen. Verder waren er ook geen activiteiten op de camping. "People come here to get away from it all", gaf de receptioniste aan. Het was dus niet de camping die we verwachten hadden maar we waren moe van al het rijden dus besloten we om hier 1 nachtje te vertoeven.

En maar goed ook! Het bleek een hele leuke camping te zijn. We lagen tegenover het strand en de kangoeroes waren onze buren, die zonder pardon gewoon langs ons af liepen. Er vlogen ook bontgekleurde vogeltjes rond die totaal niet schuw waren. Op een gegeven moment zaten er 3 vogels bij Ivo in het haar! Ook waren er veel bomen en was het lekker rustig op de camping.

De eerste nacht beviel goed. We dachten dat het niet zo lekker zou liggen op een paar houten plankjes en wat kussens, maar dat viel reuze mee!

Midden in de nacht schrokken we opeens wakker: het brandalarm ging af in onze camper! Niks aan de hand, de batterij was leeg. Gelukkig maar :)

De volgende dag stonden we op tijd op. Ivo is een stuk gaan rennen op het strand en ik heb nog wat yoga gedaan. Na het ontbijt vertrokken we naar onze volgende bestemming: Rainbow Beach!

1. Ans:
    29 april 2017
    Lijkt me geweldig dat die dieren zo dicht bij je durven te komen.
    Gelukkig dat t alleen de batterij was, toen het brandalarm af ging. Brrr.